Årsmöte 2018

RFSL

Välkomna till RFSL Örebros årsmöte 2018!

När: tisdagen den 20 mars kl 18:00

Var: föreningslokalen (Västra Nobelgatan 19)

RFSL Örebro är en av de 36 avdelningar som är anslutna till Riksförbundet för homosexuellas, bisexuellas, transpersoners och queeras rättigheter (RFSL). Vi är en ideell förening som arbetar för ett samhälle präglat av mångfald och respekt för människors olikheter. Vår tanke är att alla, oavsett sexuell läggning, könsidentitet och uttryck ska ha samma rättigheter och skyldigheter.

Året 2017 har vi sett en fortsatt bredd av aktiviteter inom föreningen som möjliggörs av ett stort engagemang av både ansvariga styrelsemedlemmar och de olika verksamhetsgruppernas deltagare. Vi har fått möjlighet att dela den kunskap som finns inom vår förening vilket vi förstås är väldigt glada över och hoppas få fortsätta att göra. Det fortsatta arbetet inom Örebro kommun har skett utifrån den handlingsplan för hbtq-frågor som fastslogs av kommunfullmäktige i Örebro 2012 och som reviderades under hösten 2016. Föreningen har gett utbildningar i säkrare sex och hiv-prevention samt antirasism. Våra aktivister har vid ett antal tillfällen uppmärksammat viktiga datum för hbtq-personer så som Örebro Pride, World Aids Day och Transgender Day of Rememberance.

Om ni är intresserade av att lära er mer om det gångna årets verksamhet eller om hur ni kan engagera er i vårt arbete, så är ni varmt välkomna till årsmötet.

Man måste vara medlem för att kunna medverka, vilket man kan bli på plats eller genom vår hemsida i förväg.

Motioner till årsmötet ska skickas till orebro@rfsl.se senaste den 20 februari.

Nominera till styrelsen genom att kontakta valberedningen på isabella.gyllheden@orebro.rfsl.se Skriv “Nominering RFSL” i ämnesraden. Tänk på att den som nomineras ska vara tillfrågad och accepterat nomineringen. Annars går det bra att tipsa valberedningen om tänkbara personer, så får valberedningen stämma av med personen i fråga. Läs mer om nuvarande styrelsen här.

Årsmöteshandlingar kommer att finnas tillgängliga i föreningslokalen fr.o.m. den 6 mars. Den som önskar få dem elektronisk mejlar till joakim.e.carlsson@gmail.com. Ladda ner kallelsen här.

Efteråt kommer vi umgås och äta.Förtäring kommer erbjudas i form av smörgåstårta, så klart finns båda vegetarianska och glutenfria alternativ.

Till sist så vill RFSL Örebros styrelse vill rikta ett stort tack till alla som har bidragit till den levande verksamhet som vi sett och tagit del av under året och som växer för varje dag. Vi riktar ett särskilt tack till våra aktivister och anställda för allt arbete de gjort under året